woensdag 16 maart 2011

In het Hoge Noorden

"Een must have voor mensen die meer van Zweden willen weten of er naartoe willen emigreren." - Een lezer

In het Hoge Noorden
Leven in Zweden 'ons verhaal'

In 2005 emigreerden Ben en Nicôle Heerland naar Zweden. In hun eerste boek Naar de Noorderzon verhaalden ze al uitgebreid over hun emigratie.

In het Hoge Noorden is het vervolg op dat verhaal. Hierin geven Ben en Nicôle op een open en eerlijke wijze weer hoe ze alles wat hen na hun verhuizing naar Zweden is overkomen, beleefden. Het is een amusant ervaringsverhaal over een nuchter stel, dat op een positieve manier en met een glimlach omgaat met alle 'verschrikkingen' waaraan ze in hun nieuwe thuisland ten prooi vallen.

In het Hoge Noorden is het tweede boek over ons leven in Zweden. In dit boek doen we verslag van alles wat we beleefden vanaf waar Naar de Noorderzon eindigt tot en met december 2006. Zo wordt de lezer onder andere deelgenoot van hoe Jeanny voorkomt dat er een compleet huis afbrand, hoe het conflict met de vorige eigenaar van ons huis afloopt, hoe Ben met Niclas naar Denemarken zeilt en een aantal hachelijke momenten meemaakt, de voortgang van onze inburgering en alle wetenswaardigheden over ons leven op het Zweedse platteland.

In het Hoge Noorden is niet alleen een interessant emigratieverhaal, maar ook een vermakelijk boek over een avontuurlijk leven.

Er wordt ons regelmatig gevraagd of onze boeken een bundeling zijn van de teksten die eerder op deze weblog zijn verschenen. Het antwoord op die vraag is: nee. Natuurlijk duikt er in onze boeken hier en daar wel een stukje op dat ook al op onze weblog heeft gestaan, maar het overgrote deel van de tekst van onze boeken is niet (eerder) op onze website gepubliceerd.

In het Hoge Noorden is te koop bij de (internet)boekhandel, let op dat je de heruitgave uit 2014 koopt.


In het Hoge Noorden
Leven in Zweden 'ons verhaal'
Auteur: Ben & Nicôle Heerland
Foto’s: Ben & Nicôle Heerland
1e druk september 2008
1e druk heruitgave juni 2014
Paperback, 159 pagina's
ISBN 978-9461850942


Reacties van lezers:

Ik heb van het boek genoten. Voor mij is het belangrijk, dat het waarheidsgehalte hoog is, dus niet om de brij heen draaien! Ik vind het echt moedig dat jullie je zo kwetsbaar op durven stellen, want dat is nogal wat vind ik.

Het is wederom een lekker en prettig leesbaar boek geworden.

Ik wilde even persoonlijk reageren op jullie 2e boek... ik heb nèt zo gelachen en genoten als van jullie 1e!!! Het leest zo makkelijk weg dat je voor je het weet al op de laatste pagina beland bent!!! Het 'enge' van jullie 1e boek is dat het net lijkt of het over ons gaat... Iedereen die het leest zegt dat ook tegen ons... De argumenten voor het emigreren, de 'gezinssamenstelling', de reacties van anderen op de plannen... Een beetje griezelig, maar daarom zeker niet minder leuk om jullie boek te lezen! Ik denk dat het onze 'naasten' ook wel een beetje helpt om het een plekje te geven en om beter te begrijpen waaròm we verhuizen...

Ik heb ook dit boek weer met veel plezier gelezen.

Alweer zo'n heerlijk boek vol met leuke, spannende en interessante belevenissen van een stel dat de lezer een kijkje achter de schermen van hun leven in Zweden gunt.

Jullie boek In het hoge noorden heb ik net uit. Ik heb er weer erg veel leesplezier aan beleefd, en dat wil wat zeggen want ik ben niet zo'n boekenverslinder.

Het leest zo lekker weg...

Ik heb inmiddels jullie tweede boek gelezen en ook dat was weer erg leuk en informatief. Ik ben benieuwd naar deel drie. Er zijn veel dingen die ik uit eigen ervaring herken omdat ik met verschillende Zweden contact heb. Soms kom ik niet meer bij van het lachen omdat ik achteraf ineens de humor zie.

Ik kan er geen genoeg van krijgen. Super, ga zo door!

Heel veel succes met het 3e deel van jullie avonturen. Wacht niet te lang met uitgeven want ik ben èrg ongeduldig hahaha!

Terug naar boekwinkel.