woensdag 15 januari 2014

Boek versus e-boek

Gisteren viel uit de media te vernemen dat er in 2013 in Nederland ruim zestig procent meer e-boeken zijn verkocht dan in het jaar daarvoor. Dat is een enorme groei. Maar als je vervolgens weet dat in hetzelfde jaar slechts 4,6% van alle verkochte boeken een e-boek was, dan kun je tegelijkertijd de conclusie trekken dat het traditionele boek nog lang niet door het e-boek is verdrongen.
 
Het bovenstaande brengt ons vanuit het perspectief van onze boekenschrijfhobby tot de volgende vragen. Waar gaat jullie voorkeur naar uit, naar gedrukte boeken of naar e-boeken? En waarom? We zijn benieuwd naar jullie reacties. Reageren kan zowel via onze blog als via onze Facebookpagina. Alvast bedankt.

6 opmerkingen:

  1. Zeker weten naar de gedrukte boeken. Een 'echt' boek vind ik prettiger lezen dan van een e-reader, wat ook komt doordat het lezen vanaf schermen mij nou niet bepaald makkelijk afgaat, op den duur. Ik zou het dus zeker op prijs stellen wanneer jullie de door jullie geschreven boeken gewoon blijven uitgeven in gedrukte vorm :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja....zelf vind ik het lezen op/via een ereader helemaal geweldig! Zeker als je een goede hebt met e-Ink. Maar aan de andere kant vind ik boeken in een kast of stapeltje ook heel gezellig staan....
    Voor mij is het echter "gemakkelijker" om het in de vorm van een eBook te hebben, dit omdat iemand voor mij het boek mee moet nemen naar Canada....
    ( of jullie moeten het boek geschreven en uitgegeven hebben voor a.s mei?) ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee of we dat laatste gaan halen. Maar als er een logistiek probleem ontstaat, dan is dat zeker op te lossen...

      Verwijderen
  3. E-books!!! Vaak goedkoper, geen papierverspilling (meeste boeken lees je toch maar 1 keer) en ik hou dus juist niet van overvolle boekenkasten met boeken die je nooit meer gaat lezen (ik weet dat sommige mensen dat juist gezellig vinden). En met een goede ereader leest het net zo fijn als op papier en mijn ereader is lichter dan de meeste boeken wat ik heel fijn vind.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!