maandag 3 juni 2013

Verrast

Tijdens de avondwandeling wordt mijn aandacht getrokken door een oude appelboom die prachtig in bloei staat. Ondanks de slechte lichtomstandigheden lukt het toch nog redelijk om de bloesempracht op de gevoelige plaat vast te leggen.


En zo zien de bloempjes er van dichtbij uit.


De appelboom staat achter het onbewoonde huis waarover ik afgelopen winter al schreef. Juist, het huis waaronder toen een das overwinterde. Welnu, die das woont nog steeds onder het huis. Ik had dat al geconcludeerd op basis van het spoor dat door het gras naar de opening onder de fundering loopt. En wanneer ik terug naar de weg loop, wordt deze conclusie onomstotelijk bevestigd. Precies op het moment dat ik om de hoek van het huis loop, komt de das vanachter de volgende hoek aanbanjeren. Het dier heeft er met zijn korte pootjes behoorlijk de vaart inzitten. Stap, stap, stap en het verdwijnt zonder me op te merken onder de fundering door in zijn hol. En ik? Ik ben te verrast om überhaupt een foto te kunnen maken.

2 opmerkingen:

  1. Kunnen jullie dan wel appels plukken? Of zijn er dieren die jullie dan te vlug af zijn?

    Het lijkt me een goedgevulde boom trouwens.
    Ooit wel eens appels geplukt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas. Als de boom al appels krijgt - dat is namelijk niet elk jaar het geval, dan zijn deze behoorlijk klein. Bovendien worden de appels terwijl ze nog groeien al aangevreten door allerlei ongedierte. Plukken is soms mogelijk, maar eten niet :-(

      Verwijderen

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!