zaterdag 18 mei 2013

Alleen op pad

Terwijl Ben op Jeanny past, maak ik een wat langere wandeling dan gebruikelijk. Vanwege de artrose in haar poot, kan de hond helaas niet mee op deze mooie tocht. Na een steile klim vanaf de rand van het dorp, kijk ik op de kerk van Filzmoos neer.


Even verderop krijg ik zicht op de Bischofsmütze, de berg die haar naam te danken heeft aan de twee uitstekende punten, die samen de vorm van de mijter hebben. Een bisschopsmuts dus!


In de wintermaanden is de Kleinbergalm een druk bezocht restaurant aan de skipiste, maar ik moet me vandaag tevreden stellen met mijn meegebrachte lunchpakket. Niet dat ik dat erg vind, want ik heb in elk geval het rijk alleen en geniet in alle rust van het uitzicht.


Ik vervolg mijn tocht richting Schwarze Lacke, een meer dat haar naam te danken heeft aan de kleur die het gronderige water heeft.


Aan de rand van het meer hangt een bord met daarop nog een mooie sage. Ik heb noch de gouden koets die op de bodem van het meer ligt noch de lintworm die hem bewaakt of de draak die eveneens in het meer schijnt te huizen kunnen ontdekken, maar misschien ben ik inmiddels wel te oud voor sprookjes?


Een dier dat ik wél tegenkwam tijdens mijn wandeling was deze hagedis. Gelukkig was het zo vriendelijk om even rustig te poseren, want het duurde even voordat ik de camera scherp gesteld had. 


In het verleden hebben we de hut op onderstaande foto meerdere malen bezocht. Ditmaal moest ik het doen met een vergezicht, want de op 1.703 meter gelegen Hofpürglhütte ligt vandaag niet op mijn route.


De sneeuw die de Bischofsmütze bedekt, zal nog geruime tijd blijven liggen. Sterker nog, aan het eind van de week verwachten de weerkundigen zelfs nieuwe 'voorraden'!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!