zaterdag 19 januari 2013

Koud, maar niet ècht...

Vorig weekend was het eindelijk zo ver dat het Koning Winter lukte om het milde winterweer plaats te laten maken voor meer winterse omstandigheden. Maar alhoewel de temperatuur sindsdien tussen de min tien en min twintig jojo't en er ook weer wat sneeuw is bijgevallen, is het nog steeds niet ècht koud te noemen.
 
Om misverstanden te voorkomen zal ik dat even naar Nederlandse begrippen vertalen, want ik kan natuurlijk niet ontkennen dat het bij tien tot twintig graden onder nul best aan de frisse kant is. Je gaat dan namelijk niet meer zonder jas naar buiten - niet voor lang in elk geval, maar aan de andere kant lijkt het in de verste verte nog niet op wat je bij min dertig - of kouder - ervaart. Dan is het pas ècht koud.
 
En ècht koud is het deze winter nog niet geweest, zo realiseerde ik me vandaag toen ik bedacht dat ik - afgezien van winterlaarzen, handschoenen en muts - eigenlijk nog steeds in een mix van zomer- en herfstkleding rondloop. Het thermo ondergoed, de extra warme pully, de gevoerde winterbroek, de wintervoering van m'n jas en de wanten liggen nog steeds in de kast. Ok, eerlijk is eerlijk, ik heb twee of drie keer iets extra's onder m'n jas aangetrokken, maar dat is dan ook alles.
 
Ondertussen is de maand januari alweer dik over de helft. Februari komt er met rasse schreden aan en dat is afgaande op onze vorige acht winters in Zweden dé maand waarin we over het algemeen het meest extreme winterweer mogen verwachten. We zullen zien hoe het dit keer uitpakt...

1 opmerking:

  1. Ik ben een egoïst als ik zeg dat februari dit jaar mild moet worden, moet hier nog zoveel doen, dat kou en sneeuw niet echt welkom is.

    Maar mooi vind ik het wel, ik geniet (we) met volle teugen, wat is het hier mega mooi...

    groet

    Dick

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!