donderdag 22 november 2012

Een echte herder

Er klopt iets niet. Normaal gesproken zijn we altijd met z'n drieën, m'n twee baasjes en ik. Maar nu heb ik één van m'n baasjes al een hele tijd niet gezien. Ik vind dat helemaal niet leuk, want één van m'n sterkste instincten is om ons drieën altijd bij elkaar te houden. Ik ben immers niet voor niets een herder.
 
Ik heb geen idee wat er aan de hand is. Op een gegeven moment waren we met z'n allen met de auto weg en toen we weer thuiskwamen, was één van m'n baasjes verdwenen. Nu komt het wel vaker voor dat één van de twee even uit beeld is, maar dat duurt nooit lang. Ik ga dan op de uitkijk liggen en over het algemeen duikt hij of zij snel weer op, krijg ik een knuffel en is alles weer zoals het moet zijn.
 
Nu is het echter anders. Hoe vaak ik ook op de uitkijk heb gelegen, m'n verdwenen baasje is nog steeds niet terug. En ondanks het feit dat m'n andere baasje erg z'n best doet om me af te leiden, kan ik aan bijna niets anders denken.
 
Ik wil ook niet mee om in het bos te wandelen. Ja, een klein rondje in de buurt ga ik nog wel mee. Maar het huis moet binnen gehoorafstand blijven, want anders hoor ik het niet wanneer m'n andere baasje weer thuiskomt. Als we toch te ver weg dreigen te raken, dan blijf ik gewoon staan. M'n baasje kan dan praten en commanderen wat hij wil, maar luisteren doe ik niet en ik kom pas weer in beweging als de route geheel naar mijn zin wordt aangepast. Ook als ik aan de riem zit, krijgt m'n baasje me niet tegen m'n wil mee. Ik zet gewoon alle vier m'n poten schrap en wend m'n kop af. M'n baasje noemt me dan een ezel, maar geeft me vervolgens wel m'n zin. Om dat laatste is het me te doen en dat hij me voor ezel uitmaakt, vergeef ik hem. Hij weet namelijk heus wel dat ik een echte herder ben.

5 opmerkingen:

  1. Oei,oei, oei..Jeanny heeft wel een spannende dag gehad...en misschien ook een spannende nacht!!!!
    Kan me verplaatsen in de gevoelens van Jeanny...vind het best spannend....want waar is / was mijn baasje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Jeanny, ik hoop voor jou dat je andere baasje snel weer thuis komt.
    Want dit is eigenlijk geen doen met maar 1 baasje thuis.

    Kan je niet in staking gaan? Gewoon niet meer eten.
    Ik weet dat je baasje dan wel weer heel snel thuis komt.
    Gewoon je eigen zin doen.
    Laat je niet manipuleren hoor.
    Jij bent toch niet gek? En dan ook nog niet vertellen waar je baasje naar toe is. Je wordt gewoon in onwetendheid gehouden.

    En, ik heb nog wel een tip Jeanny:

    Ga gewoon voor de buitendeur liggen janken.
    Dat wil echt nog wel eens helpen.

    Ik hoop snel van je te horen.
    Jammer dat je niet kunt praten, want dan zou je ze ervan langs geven he?

    Jeanny, ik wens je sterkte met je afwezige baasje en tot snel.


    BeantwoordenVerwijderen
  3. Richt & Wilma: Bedankt voor jullie medeleven. Inmiddels zijn we weer met z'n drieën en is alles zoals het moet zijn. En Wilma, in hongerstaking gaan is niets voor mij. Daarvoor is m'n instinct om te eten te sterk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een onzin Jeanny, gewoon hierheen komen, er zijn er genoeg die je begrijpen!

    groet

    oom Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  5. DickieDick: Je denkt toch niet echt dat ik m'n baasje in de steek zou laten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!