woensdag 26 september 2012

Rustig of juist druk?

Het is even rustig geweest op onze weblog. Dit betekent meestal echter dat wij het dan juist druk hebben. Ben is vanochtend voor de tweede dag op rij naar het slachthuis getogen, om te helpen om twee koeien die moesten worden afgemaakt, te verwerken tot diverse stukken vlees. Gisterochtend kregen we bovendien de schoorsteenveger op bezoek, en werd onze kachel 'winterklaar' geveegd zodat we niet bang hoeven te zijn voor schoorsteenbranden. Aangezien de schoorsteenveger wel van een praatje houdt, en vaker niet dan wel de mensen thuis aantreft, ging hij maar wat graag op het aanbod van 'koffie?' in. Pas nadat alle koekjes op waren en de meeste nieuwtjes waren uitgewisseld nam hij afscheid.

Daarna was het tijd voor Jeanny's wandeling, in een keiharde storm maar ditmaal geen regen. De harde wind zorgde er voor dat wij oog in oog kwamen te staan met een mooie vos. Hij had ons noch gehoord noch geroken, maar toen hij mij zag bewegen hield het dier zich muisstil. Nadat we elkaar een tijdje hadden bekeken, en ik door mijn hurken ging om ongemerkt de camera uit mijn jaszak te peuteren, zag het beest zijn kans schoon, en sprong met soepele bewegingen terug het bos in. Jeanny had nog steeds niks in de gaten, gelukkig maar, want zij is niet erg gesteld op deze viervoeters.

Bij thuiskomst bleek dat de sneeuwstokken, die de rand van de weg markeren, juist waren gestoken. Hoewel rijkelijk laat - de voorgaande jaren stonden de stokken begin september al langs de weg - toch ruim op tijd om de winter een stapje voor te zijn. Voorlopig is het namelijk herfstweer dat de klok slaat, met ook vandaag weer een grauw weerbeeld.

De tuin is bezaaid met bladeren. Het is herfst!

1 opmerking:

  1. Ik ben aan het aftellen! Eigenlijk WE zijn aan het aftellen...

    Natuurlijk na het aftellen volg ik OOK jullie blog... Ik start hiermee mijn dag :-)

    Fijn dat jullie het druk hebben, eigenlijk mooi als je jezelf nooit verveeld!
    Dickie Dick

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!