woensdag 18 juli 2012

Zwoele nachten

Alhoewel het hoogzomer is, leek het gisterochtend wel herfst. De thermometer gaf slechts een magere zeven graden aan. Een dikke laag dauw bedekte alles. Voor het eerst in een lange tijd zag ik daardoor hoeveel spinnenwebben er al in het hoge gras en de bomen hangen, iets wat normaal gesproken pas later in het jaar begint op te vallen. Laaghangende wolken bedekten de heuveltoppen en mist had de dalen gevuld. Af en toe zag ik zelfs condensvorming in de lucht die ik uitademde. Misschien was het slechts verbeelding, maar heel zwakjes rook ik zelfs de typische geur van een herfstochtend in het bos.

Ook vanochtend was het weer fris, net aan tien graden. Zwoele nachten lijken verder weg dan ooit.

4 opmerkingen:

  1. Hier van hetzelfde lijkt ook wel herfst

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Madcap:

    Ik wist niet dat ik het in mij had.
    - OBB/MT ;-)

    Ilse:

    Niet getreurd, wat mij betreft zijn de herfst en het voorjaar de mooiste tijden van het jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooohhhh, wat ben ik jaloers!
    Hier wordt het snachts niet onder de 17 graden en dat is dan al "fris" te noemen... Van de week 33 graden met een gevoelstemperatuur van 45 en snachts 23,5....BAH!
    Ik wil lekker buiten verven, wandelingen maken, fotograferen maar als ik al met mijn ogen knipper druipt het zweet van mijn voorhoofd.
    Van mij mag het dus herfst worden maar ben bang dat ik het in deze verstrengende hitte nog even moet volhouden....:[

    Groet,
    Caroline!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!