vrijdag 16 maart 2012

Gereedschap

In ons dagelijks leven gebruiken we vele soorten gereedschap. De meeste daarvan vallen onder de 'ouderwetse' definitie van dit woord. Vervolgens maken ze vaak ook deel uit van de categorie werktuigen waarmee je jezelf - of een ander - behoorlijk kunt bezeren. Zo hanteren we met regelmaat een mes, bijl, kloof, hamer, zaag, spade, houweel, kettingzaag, bosmaaier en ga zo maar door. En laat ik vooral de snoeischaar niet vergeten. Precies, dat vlijmscherpe ding waarmee ik enkele jaren geleden het topje van mijn vinger - gelukkig - net niet helemaal van de rest van de bijbehorende vinger scheidde.

Al dit soort gereedschap maakt sinds onze emigratie naar Zweden onverbrekelijk deel uit van ons leven. We gebruiken het met moed, beleid en trouw - en vaak ook met de nodige fysieke inspanning.

De gereedschappen welke we echter het meest benutten, bedienen we vanuit onze 'luie' stoel. Het zijn de computer en de blog-tool welke we gebruiken om onze belevenissen met jullie te delen. Vandaag is het precies een jaar geleden dat we onze huidige blog-tool, Blogger, in gebruik namen. En alhoewel de toeters en bellen van Blogger nog wel eens kuren vertonen, heeft de hoofdfunctionaliteit - het kunnen posten van berichten en foto's - ons tot op heden nog nooit in de steek gelaten. Wat ons betreft vieren we vandaag dus een gepast verjaardagsfeestje.

3 opmerkingen:

  1. GRATTIS :-)

    wat goed weer.... dat heb ik ook dit gereedschap wat inderdaad niet de vingers afsnijd maar mij de mogelijkheid geeft om contact te houden met mensen die in mij wonen!

    zoals B&N!

    Wat een top uitvinding.

    warme groet

    Dick xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blogspot wordt inderdaad wel vaak aangepast door Google. De grootste aanpassing is wel het verwijderen van de notificatie van vervolgreacties.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, ik heb bij Weblog een blog.
    Vorig jaar mei/juni/juli, zouden ze/we gaan migreren.
    Nou, het leek wel wat op emigreren.

    Nu, sinds deze maand, is mijn weblog weer normaal te bereiken.
    Was nog even begonnen met Blogspot, maar die heb ik maar weer leeggemaakt, omdat al mijn berichten en reacties nog op Weblog stonden.

    Ik ben dus weer een blij meisje ;>)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!