woensdag 15 februari 2012

Wind

Na wederom een nacht met sneeuwval, begon de dag ook vandaag weer met sneeuwruimen. Gelukkig hebben we naast een paar sneeuwscheppen ook de beschikking over een snösläde - is daar een Nederlands woord voor? - met behulp waarvan deze klus nog redelijk snel te klaren is.


Toen alle sneeuw aan de kant was, stond de zon inmiddels zo hoog dat ik aan de rand van tuin even lekker in de zon zittend van alle inspanning kon bijkomen. Het was overigens maar goed dat ik in de beschutting van de bosrand zat, want de wind was behoorlijk aangetrokken en gierde door de boomtoppen. Het duurde niet lang voordat de bomen, welke aan het begin van de ochtend nog prachtig wit waren, van alle sneeuw waren ontdaan.

Nu de lunch trok ik er op uit om van het mooie weer te genieten. Enkele uren dwaalde ik afwisselend door jong - dicht - en wat ouder - meer open - bos. Op sommige plekken waadde ik tot aan mijn knieën in de sneeuw. Tijdens de hele wandeling werd ik vergezeld door het gebulder van de wind en de zonnestralen welke overal waar ze de ruimte kregen prachtig tussen de bomen doorschenen.


Op de terugweg naar huis liep ik op een gegeven moment door een groot open veld en daar had de wind vrij spel. De (poeder)sneeuw werd bij vlagen metershoog opgeblazen en terwijl ik even stilstond om van het schouwspel te genieten kwam er zelfs een heuse sneeuwhoos voorbij. Iets verderop maakte ik nog een mooi plaatje van de sneeuw welke met enorme kracht van een schuurdak werd afgeblazen.

1 opmerking:

  1. OOOOOOOOOOOO MAN, plaatje drie maakt me helemaal gek. Hier is winter voorbij, we hebben heerlijk genoten van bijna twee weken koude, sneeuw en schaats geluiden. Dat laatste heb ik helaas niet kunnen doen, geen tijd gehad. Haal ik wel weer in.

    Nu mn hoofd aan het breken op onze nieuwe bus, waar komt dit hoe komt zus enzovoort, nu weet je ook waarom ik niet heb geschaatst.

    warme groet

    DickieDick

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!