donderdag 9 februari 2012

Inspiratie en afleiding

In ons vorige huis was het uitzicht vanaf mijn werkplek - een term welke ik inmiddels erg vreemd en slecht toepasselijk vind klinken - een kale muur. Daarvoor stond mijn buro met daarop de computer en een beeldscherm. Gezeten achter het buro was dat beeldscherm het enige dat in het zichtveld lag. Schrijven was een kwestie van zitten, een beetje inspiratie, geen afleiding - dat was makkelijk, want er was niets te zien - en mijn vingers over de toetsen van het toetsenbord laten gaan. Op deze wijze kwam er dan iets leesbaars - dat mag ik tenminste hopen - tot stand, waaronder ook een groot deel van de teksten voor deze weblog.

Toen kwam de verhuizing en veranderde er een heleboel, waaronder eerder genoemde kale muur. Deze maakte plaats voor een prachtig uitzicht op tuin en bos. Zittend achter mijn buro kijk ik nu uit op de bosrand achter de tuin. Aan de ene kant van mijn blikveld de voerbak voor de reetjes en aan de andere kant de voederplaatsen voor de vogels. Op zich al een mooi plaatje, dat vervolgens ook nog eens tot leven wordt gebracht door de wind, eventuele neerslag en het spel van de zonnestralen. En door alle dieren die in dit panorama delen van hun dagelijks leven voor ons aanschouwelijk maken. Alleen al de grote diversiteit aan vogels is een lust voor het oog. Een andere vaste bezoeker is onze huiseekhoorn. Elke ochtend is hij - of zij - op tijd voor het ontbijt. Vervolgens ontstaat er zo'n half uur later wanneer de vlaamse gaaien voor hun dagelijke rantsoen op visite komen, steevast een riskant kat en muis spel waarbij de eekhoorn en deze vogels elkaar beurtelings bij het voer wegjagen en door de bomen achterna zitten. Al met al is het een fantastisch schouwspel. Tja, en ergens op de voorgrond bevinden zich dan ook nog eens een beeldscherm en een toetsenbord...

Zo is het nieuwe uitzicht niet alleen een bron van inspiratie, maar ook één van afleiding. Ik ben benieuwd welke van de twee uiteindelijk de overhand zal krijgen.

7 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig gezicht moet dat zijn! Al denk ik dat het voor gezonde afleiding gaat zorgen, wat vanzelf weer tot inspiratie gaat leiden. Menig mens zou in ieder geval uiterst jaloers zijn op een dagelijks schouwspel als dit vanaf zijn of haar werkplek :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met veel plezier lees ik deze blog en ook dit verhaal doet mij weer glimlachen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. NOu dat is duidelijk, tussen de laatste poost en deze zit twee dagen!

    Je bent toch niet aan het verslonzen Ben, en de rest van de wereld vergeten.... IK TEER OP JE VERHALEN! Dat houdt me op de been.

    Geniet ervan zoals je nog nooit hebt genoten, dit is rijkdom!

    een hele warme groet

    Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vooral lekker van blijven genieten en er noooooooooooooooooooooit aan wennen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sandra: Ik denk dat je gelijk hebt.

    Harald: Bedankt, daar ben ik blij om.

    DickieDick: Ik zal m'n best doen... en genieten. Nee hoor, dat genieten gaat vanzelf ;-)

    Marjoke: Zal ik doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Nicôle en Ben,

    De plek waar jullie naar toe zijn verhuisd, ligt dat in de buurt van jullie vorig huis? Het zou leuk zijn als jullie nog een paar foto's zouden plaatsen. Dan kunnen wij bloglezers een wat mooier beeld van jullie nieuwe stekkie krijgen.

    Groeten uit Hoogeveen,
    - Wilfred

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hai Wilfred,

    Onze nieuwe woonplek ligt in dezelfde omgeving als Lilla Laggåsen - onze oude stek. Maar daar waar we op Lilla Laggåsen rond het huis en de schuren veel open ruimte hadden, is ons nieuwe huis veel dichter omsloten door het bos. Meer beeldmateriaal volgt, maar we geven niet alles in één keer prijs. Blijf de blog volgen, dan zul je het binnenkort allemaal zien.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!