woensdag 22 februari 2012

Chocoladesokken

Gistermiddag verblijdde buurvrouw Berit ons met een bezoek. Ze was op de spark en vroeg of ik zin had om een rondje mee te glijden op de nu prachtig ijzige weg. Ze drukte me een plastic tas in de handen met daarin een enorme doos bonbons. ''Goed voor je dieet'', hoorde ik Ben nog mompelen voordat de buurvrouw en ik op de slee vertrokken. De tas met daarin de chocolaatjes zette ik zolang op het aanrecht.

Pas na de avondwandeling met Jeanny pakte ik de doos uit de tas, en zag dat er helemaal geen cellofaan meer om het karton zat. De doos zat dichtgeplakt met een plakbandje. ''Misschien lustte Berit ze niet, en mag jij de rest hebben'', lachte Ben. Maar in plaats van bonbons kwam er iets heel anders uit de doos tevoorschijn!

Wellicht geïnspireerd door mijn breivlijt (zie de weblog over de sjaal) haalde ik twee paar zelfgebreide sokken uit de doos vandaan. Een heren- en een damespaar. Met de hand wassen op 30C, zo liet het 'wasvoorschrift' ons weten.

Een bijzonder leuke verrassing, waar we dankbaar gebruik van zullen maken. Originele cadeauverpakking bovendien. Erg lief van onze buurvrouw, die we hierbij dan ook in het Zweeds willen bedanken. Tack så mycket snälla Berit!

3 opmerkingen:

  1. Ach, wat een ontzettend leuk idee van Berit om haar zelfgemaakte sokken in deze doos te stoppen.

    Je zou echt denken dat je een doos chocolade kreeg.

    Dacht eerst bij het verhaal van Nicôle, dat Ben een en meerdere chocolaatjes eigen had gemaakt.

    Maar vond het idee heel erg geslaagd.

    En leuk die opmerking van Ben: "goed voor je dieet"
    Was helemaal gepast, Ben!!
    Maar dit keer sloeg het op warme voeten.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk wel dat die sokken net zo welkom zijn als de bonbons die erin zaten. En dit is ook vele malen beter voor je dieet, toch? Ik moet zeggen, de sokken zijn wel mooi! Laten we voor jullie hopen dat ze ook lekker warm zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, ik ben heel wat blijer met deze sokken dan de vermeende bonbons kan ik jullie zeggen. En een buurvrouw die rekening houdt met mijn lijn, én me warme voeten gunt, die moet je koesteren, toch?!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!