woensdag 19 oktober 2011

Spannende wandeling

Gisteravond wandelde ik met Jeanny, in het pikkedonker, langs het huis van onze vakantieburen. Bij het passeren van de schuur ontwaarde ik ineens een das, en de das zag ons ook. Hij (of zij) zette een sprintje in -en geloof me, dassen kunnen ondanks hun korte pootjes verbazingwekkend hard rennen- en rende van ons af. Snel knipte ik mijn zaklantaarn uit, om zo de das de kans te geven om weg te komen, zonder dat Jeanny hem met een luid geblaf zou volgen. Groot was dan ook mijn verbazing, toen ik ineens een witte schim op ons af zag vliegen. Snel knipte ik de lamp weer aan, en zag de das recht op ons af suizen! Wat was die in hemelsnaam van plan?

Geschrokken riep ik kkksssssttt, alsof ik een kat wilde wegjagen. De das schrok zich een hoedje, en Jeanny was te verbouwereerd om in dit spektakel überhaupt te reageren. De das had echter geen slechte plannen, maar probeerde middels een lange sprint een opening onder de schuur te bereiken. En kennelijk was de plek waar wij voor de schuur stonden precies de meest geschikte plek om weg te kruipen. Het dier wilde ons niet aanvliegen, maar kon niet anders dan ons rakelings passeren om in zijn schuilplaats te geraken.

Met een bonkend hart en een nu wel geïnteresseerde en woeste hond, vervolgde ik mijn weg. Jeanny was echter met geen mogelijkheid mee te krijgen en wilde niets liever dan de das van héél dichtbij bekijken. Haar baasje vond dat een minder goed idee, en na lang aandringen liet Jeanny zich eindelijk meelokken. Daarmee was een spannende avondwandeling ten einde, en was een nieuw verhaal voor de weblog een feit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!