vrijdag 21 oktober 2011

De eerste sneeuw

Gisteren om ongeveer half twee 's middags.

We zijn net begonnen aan een lange middagwandeling. Het is kil, er waait een gure wind en het miezert zachtjes. Ik heb de kraag van mijn jas zo hoog mogelijk dichtgeritst en stop mijn handen zo diep mogelijk in mijn jaszakken om ze warm te houden. Ik ben blij dat ik heb besloten om een muts op te zetten. Eenmaal in beweging is het echter goed uit te houden. Af en toe over koetjes en kalfjes pratend, genieten we van de rust en het plezier dat Jeanny - druk in de weer met ruiken, speuren, draven en gek doen - overduidelijk in de wandeling heeft.

Na een moment van stilte zegt Nicôle dat het haar gelukkig maakt te zien dat onze hond het zo naar haar zin heeft. En ik begrijp precies wat ze bedoelt.

Even later nemen de regendruppeltjes een andere vorm en consistentie aan. Langzaam gaan ze over in kleine sneeuwvlokjes die onze kleren met een dun wit laagje bedekken, voordat ze weer smelten. De eerste sneeuwbui van deze winter duurt slechts vijf minuten en stelt niet veel voor, maar is wel een feit. 

2 opmerkingen:

  1. Volgens mij is dat zelfs voor Zweden behoorlijk vroeg. Zonder ook maar enige wetenschappelijke onderbouwing ben ik er van overtuigd dat wij in Nederland ook een vroege en koude winter gaan krijgen. Terwijl de zon nog volop schijnt en de temperatuur overdag boven de 10 graden komt, loop ik al uit te kijken naar extra warme snowboots.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!